Dostawa ważniejsza niż produkt – poznaj 3 kluczowe czynniki

2022-06-07

Dostawa ważniejsza niż produkt – poznaj 3 kluczowe czynniki

Od przełomu wieków zakupy online podbiły świat, a ostatnia pandemia tylko spotęgowała ten trend. Do tego stopnia, że w ubiegłym roku ponad 27% całego świata było kupującym online. To przejście na handel elektroniczny zwróciło uwagę klienta na doświadczenie dostawy.

Dostawa stała się priorytetem obsługi klienta. Dawno minęły czasy pakowania produktu i po prostu wysyłania go w drogę, ufając, że znajdzie on swoje miejsce przeznaczenia za tydzień lub dwa. Współcześni klienci oczekują znacznie więcej.

W ciągu ostatnich kilku lat dostawa przekształciła się ze środka transportu produktów w jedną z najszybciej rozwijających się dróg do zadowolenia klientów. Jak więc firmy mogą w pełni wykorzystać tę szansę?

‎Przyszłość realizacji zamówień:

Badania GWI (zrealizowanego na grupie europejskich konsumentów) pokazują, że 38 proc. ankietowanych w ciągu ostatniego roku częściej robiło zakupy online. Prawie 70 proc. badanych deklaruje, że w przyszłości częstotliwość ich zakupów pozostanie na takim samym poziomie, a ponad ankietowanych twierdzi, że będą jeszcze częściej kupowali online.

Dostawa: co jest ważne dla klientów

Myśląc o tym, jak możesz poprawić dostawy swoich produktów, postaw się w sposób myślenia konsumenta; nie powinno to być zbyt trudne, ponieważ prawdopodobnie sam jesteś konsumentem online. Co cenisz, jeśli chodzi o przyjmowanie zamówień?

Oto najważniejsze cechy, na których należy się skupić, aby przyspieszyć dostawę:

  1. Szybkość
  2. Otwarta komunikacja
  3. Personalizacja

Im szybciej, tym lepiej: szybkie dostawy są najlepsze:

W świecie, w którym przyzwyczailiśmy się do natychmiastowej gratyfikacji, dostawa nie jest wyjątkiem. Amazon ustanowił nowy standard dla firm na całym świecie, oferując klientom dostawy następnego dnia, a nawet tego samego dnia.

Niestety, ze względu na niedobory kierowców na całym świecie, może to być nieosiągalne dla wielu firm. Jak mogą pozostać konkurencyjni?

Jeśli Twoja firma ma trudności z zatrudnieniem własnych kierowców, możesz skorzystać z usług operatora logistycznego. Z pomocą którego:

  1. Masz kompletne dostawy tego samego dnia
  2. Dotrzesz do większej liczby klientów
  3. Pokonasz dalsze odległości
  4. Oszczędzisz pieniądze, porównując różne ceny kierowców
  5. Oszczędzisz czas na dostawach

Realizacja zamówień 2022: Dostarczanie znaczy znacznie więcej niż produkt‎

Jeśli produkt dotrze za późno lub zostanie uszkodzony, konsument obwinia Twoją markę. Odkryj strategie realizacji zamówień, które pomogą dotrzymać WSZYSTKICH obietnic marki, w tym dostawy.

Pomyśl o swojej usłudze dostawy jako o sprzedawcy; ich obowiązki mogą być podobne pod wieloma względami. Tak jak można oczekiwać, że sprzedawca będzie miał jasną komunikację z klientem, powinieneś oczekiwać, że Twoja usługa dostawy zrobi to samo.

Klienci są z natury ciekawi i tętnią zapytaniami, takimi jak:

  1. Czy moje zamówienie zostało przetworzone?
  2. Gdzie obecnie znajduje się moja paczka?
  3. Co to jest ETA?

Jeśli chcesz, aby Twoi klienci mieli dobre doświadczenia związane z dostawą, najlepiej nie ignorować tych pytań, nawet jeśli dostajesz setki dziennie. Aby zaoszczędzić czas produktywności firmy, zintegruj śledzenie dostaw w czasie rzeczywistym i aktualizacje dla swoich klientów.

Włączając je, możesz zaoferować klientom pełną i aktualną przejrzystość na każdym etapie dostawy, co zdaniem 93% klientów jest ważne. Będziesz proaktywny, co zwiększy zadowolenie klientów.

Drony i roboty do szybszej dostawy

Innym trendem eCommerce, który ma wystartować w 2022 r., Jest dostawa dronów. Ponieważ FedEx, Amazon i Alibaba już testują tę metodę dostawy, możemy oczekiwać, że inne firmy spedycyjne wskoczą na pokład i wprowadzą tę technologię do swoich systemów dostaw.

Mobilność dronów pozwala im szybciej podróżować po terenie i nad nim, aby łatwo dostarczać łatwo psujące się towary i leki, co czyni je korzystną opcją dostawy.

Co więcej, autonomiczne roboty dostawcze również staną się bardziej popularne. Ta innowacyjna i zaawansowana technologia jest dobrą alternatywą dla dronów, które mogą realizować dostawy paczek na krótkich dystansach. Wiele osób może już znać Starship, który zrewolucjonizował dostawy żywności i paczek w 2014 roku. Teraz Amazon Scout porusza się po dzielnicach i dostarcza paczki do domu.

Teraz, gdy omówiłeś podstawy dobrej obsługi dostawy dla klienta, nadszedł czas, aby wyrobić swój znak. Spróbuj dołączyć specjalną notatkę lub kilka bezpłatnych naklejek - odrobina troski może przejść długą drogę z klientami!

Jeśli  szukasz inspiracji, sprawdź #Smallbusinesstok filmy na TikTok. Chociaż mogą nie być w stanie konkurować z dużymi sprzedawcami detalicznymi pod względem szybkości i przejrzystości, te filmy prezentują małe marki, które przodują w personalizacji.